Bez względu na to czy pytanie dotyczy sprzedaży internetowej czy też jednorazowej sprzedaży jakiegoś produktu czy może regularnej, zarejestrowanej działalności biznesowej zapewne uczestnicy tego rodzaju sprzedaży chcieliby wiedzieć jakie działania powinni podjąć, aby udało im się skutecznie sprzedać wybrany przez nich produkt. Temat ten jest niezwykle szeroki i tak naprawdę odpowiedź nie zawsze jest jednoznaczna.

 

Wszystko bowiem zależy od czynników i formy sprzedaży. Do czynników tego typu należą na przykład cena za jaką wystawiamy określony produkt i jego wartość. Jeśli cena podlega negocjacji często istnieje większe prawdopodobieństwo, że wzrośnie zainteresowanie. Konsumenci lubią wiedzieć na co się decydują i że mają jakiekolwiek możliwości wyboru, który z kolei przybliża ich do podjęcia decyzji o realizacji zaplanowanego zakupu. Wartość oferowanego przez nas przedmiotu jest również kwestią fundamentalną i kluczową, aby mowa była o jakiejkolwiek umowie sprzedawca-nabywca. Ogromne znaczenie ma również fakt w jakim stanie znajduje się oferowany przez nas przedmiot. Czy jest on w jakikolwiek sposób uszkodzony, jeśli tak to w jak dużym stopniu, czy jest w dobrym stanie, czy był używany czy tylko na przykład jednorazowo.

 

Nabywca ma pełne prawo oczekiwać od sprzedawcy tego typu odpowiedzi zanim zdecyduje się na zakup i wpłatę określonej kwoty. Jeśli przedmiot jest nowy to prawdopodobnie zyska dość duże zainteresowanie, a przynajmniej w gronie osób zainteresowanych zakupem przedmiotu z tej określonej grupy/kategorii przedmiotów, w jakiej on się znajduje. Jeśli przedmiot był używany, a na przykład sprzedawca, który oferuje go w stanie całkowicie nowym wystawia go w identycznej formie, ale na przykład atrakcyjniejszej cenie to istnieje również spore prawdopodobieństwo, że nabywca jednak zdecyduje się na zakup produktu z rąk konkurencji. Jednakże nie zmienia to faktu, że działa to również w drugą stronę-jeśli przedmiot był używany, ale jest w stanie nienaruszonym to sprzedawca oferujący go w atrakcyjnej cenie (a nawet atrakcyjniejszej niż konkurencja oferująca zupełnie nowy produkt) może zyskać albo jednakowe albo nawet i wyższe szanse. Wszystko zależy od stanu przedmiotu, ceny jaką za niego oferujemy oraz preferencji nabywcy-czy preferuje on zakup całkowicie nowego przedmiotu, czy może fakt, że przedmiot był na przykład jednorazowo używany, ale pozostał w stanie nienaruszonym nie stanowi dla niego problemu i mimo to zdecyduje się na zakup.

 

Nie da się takich kwestii określić w systemie zerojedynkowym, gdyż na to wszystko składają się tak naprawdę preferencje konsumenta. Należy mieć je jednak na uwadze, bo to właśnie konsument odgrywa w tej sytuacji kluczową rolę-to jego trzeba przekonać do swojego produktu w taki sposób, aby zdecydował się na zakup. To również on ma pewne przywileje w tej sytuacji-jeśli zakup okaże się nieudany i okaże się, że produkt nie spełnia swojej roli i oczekiwań konsumenta-na przykład poprzez wadliwą strukturę albo uszkodzenia, o których sprzedawca nie wspomniał-nabywca ma w takiej sytuacji prawo do reklamacji i może zażądać zwrotu kwoty. Aby uniknąć tego typu sytuacji trzeba zadbać o stan sprzedawanego przez nas produktu oraz o to, by w dobrym stanie dotarł do nabywcy. Warto też pamiętać o tym, że w przypadku na przykład sprzedaży internetowej istnieje możliwość wystawienia opinii o sprzedawcy i jego produkcie.

 

Konsument może w każdej chwili wystawić taką opinię i to od jakości naszego produktu zależy czy będzie ona pozytywna czy negatywna. Sukces sprzedaży zależny jest często także od zapotrzebowania na dany przedmiot-jeśli sprzedajemy rzeczy z konkretnej kategorii przedmiotów warto może rozważyć wystawienie ich tam, gdzie dana kategoria jest kluczowa i gdzie rośnie zapotrzebowanie na jej produkty.To tylko kilka pojedynczych z całej grupy czynników, które mogą wpłynąć na sukces i powodzenie sprzedaży.Nie mniej jednak są to czynniki, o których warto pamiętać, gdyż mogą być one kluczowe dla pomyślnego zakończenia sprzedaży.