Skuteczna reklama. Któż nie oddałby milionów za to, by bezproblemowo sprzedać swój produkt czy usługę, jednocześnie nie martwiąc się o stosy niewykorzystanych możliwości w magazynie lub swoich rękach. Odpowiednie podejście do tematu reklamy jest w stanie pomóc osiągnąć sukces i przy okazji, całkiem przypadkowo stać się posiadaczem wielu zer na koncie. Co zatem kryje się za stworzeniem idealnej reklamy? Istnieje kilka wyznaczników, którymi należy kierować się w tworzeniu reklamy perfekcyjnej pod każdym względem.
PROSTOTA. Przedsiębiorcy kuszą się na wymyślanie projektów reklam strojnych, przepełnionych przeróżnymi pomysłami zakłócającymi przy okazji obraz całego produktu. Tymczasem, badania dowodzą, iż ludzki mózg nie jest w stanie zapamiętać zbyt wielu szczegółów. Ważnym jest, by jeden szczegół zapamiętany przez ludzki mózg był klarowny i kojarzył nam się właśnie z daną firmą lub produktem.
ELEMENT ZASKOCZENIA. Przewidywalność nigdy nie jest niczym dobrym, a czasem skłania się ku nudzie i zrezygnowaniu ze śledzenia danego produktu czy firmy. Wszystko co nudne, staje się pominięte i na jego miejsce przychodzi nowe. Zaskoczenie w reklamie zwraca na nią uwagę, bo dzieje się coś nieoczywistego, co pozwoli zapamiętać i wywołać emocje.
KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT. Skupienie się na konkretach w reklamie ma związek z prostotą, gdyż konkretne przekazywanie komunikatu pozwoli mózgowi skupić się na jednej, istotnej rzeczy a nie wielu, które i tak ulegną rozproszeniu w eterze. Stawianie konkretnych celów, które dany produkt lub usługa mogą zwalczyć jest decydujące w wyborze danego producenta.
WIARYGODNOŚĆ. Określenie możliwości danego produktu lub usługi adekwatnej do ich rzeczywistych osiągów może przysporzyć dużo klientów, którzy doceniają brak koloryzowania nt. reklamowanego produktu/usługi. Wiele osób nie potrzebuje hiperwspaniałych możliwości, tylko takich, które będą pasować idealnie do ich nieidealnego życia. Im mniej przekoloryzowanych wątków, tym lepiej. Prostota kusi.
EMOCJE. Większość osób cechuje się wysokim poziomem empatii, dlatego granie na emocjach jest czynnikiem dość często używanym w reklamie. To pewien sposób manipulowania drugim człowiekiem, powołując się na ten miękki obszar w głowie człowieka. Większość osób łapie się na tym, iż reklama wprowadza w ich życie skrajne emocje- zadowolenie, wzruszenie, zadumę… I ostatecznie decydują się na zakup danej usługi czy produktu.
HISTORIE. Wykorzystanie historii, która utożsamiana jest z życiem przeciętnego Kowalskiego i skupia uwagę przyszłego klienta. Owa osoba żyje tym, że chciałaby przeżyć to samo, bądź stać się bohaterem tej reklamy. Fabuła historii ciągnie się przez cały spot reklamowy lub jest wyraźnie przedstawiona na banerach. Sukces gwarantowany i wiąże się on z wykorzystaniem emocji potencjalnego klienta.
Choć reklam na rynku jest dużo i każda wydaje się być inna od siebie. I tak w rzeczywistości jest. Jednak jakby się przyjrzeć, wszystkie bazują na tym samym szkielecie, który pozwala na osiągniecie wyższych wyników sprzedaży i zainteresowania usługę. Więc jeśli i Ty chcesz podwyższyć osiągi w sprzedaży- skorzystaj z tych wyznaczników.