Usługa rezerwacji kursów walut jest coraz popularniejsza w dobrych kantorach w całej Polsce. To idealne rozwiązanie dla wszystkich osób niemających czasu, by regularnie śledzić wszelkie zmiany w notowaniach, które przecież są niezwykle częste. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega rezerwacja – czy też „zamrożenie” – kursu walut na potrzeby przyszłej transakcji. Zapraszamy do lektury!

Na czym polega „zamrożenie” kursu walut?

Przyjęło się, że rezerwacja kursów walut polega na specjalnym zamówieniu indywidualnego zlecenia uwzględniającego konkretne notowania. Usługa dotyczy nie tylko kupna, ale i sprzedaży waluty. Szacuje się, że im większa kwota, tym bardziej możemy liczyć na korzystne negocjacje w kantorze. Warto pamiętać, że na ogół „zamrożenie” kursów walut jest nieodwołalne. Niektóre kantory wymiany walut mogą pobrać kwotę za niezrealizowaną usługę w momencie, gdy klient zdecyduje się wycofać i zrezygnować z zamówienia.

W jakim celu dokonuje się rezerwacji kursu walut?

Klienci decydują się na rezerwację kursów walut, aby zminimalizować koszty, jakie można ponieść w wyniku dynamicznie zmieniających się notowań. Przypomnijmy, że kursy zależą od wielu czynników, głównie od sytuacji gospodarczej danego kraju, co ma ogromne znaczenie zwłaszcza dzisiaj, w dość niepewnych czasach. „Zamrożenie” kursu to gwarancja, że waluta zostanie korzystnie wymieniona po atrakcyjnym kursie.

Z tej usługi korzystają głównie przedsiębiorcy dokonujący dużych transakcji. To także idealne rozwiązanie dla osób zarabiających w obcej walucie. Rezerwacja kursu sprawi, że nie będziemy musieli często odwiedzać kantoru – czasem wystarczy śledzić zmiany na stronie internetowej danej placówki, a następnie dokonać zamówienia. Jak widać, „zamrożenie” kursów walut to atrakcyjna i nowoczesna opcja, sprzyjająca lepszemu planowaniu wydatków i transakcji.

Jak rezerwować kurs walut?

Aby skorzystać z usługi rezerwacji, można skontaktować się telefonicznie z wybranym kantorem albo wypełnić formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej. Niektóre lokale zastrzegają, że na odbiór pieniędzy klient ma szacunkowo 2 godziny – czas liczy się od momentu ustalenia wysokości kursu i złożenia zamówienia. Oczywiście istnieją przypadki, kiedy ten czas może się wydłużyć, np. gdy musimy dłużej dojechać we wskazane miejsce. Wszystko zależy od indywidualnych negocjacji.