Każdy na pewno zdaje sobie sprawę, iż marketing był, jest i będzie zawsze potrzebny. W obecnych czasach stał się jeszcze bardziej powszechny i popularny, niż jeszcze kilka lat temu. Wszystko dlatego, iż technologie poszły do przodu i ludzie coraz częściej korzystają z usług przez Internet. Dlatego też Firmy decydują się na prowadzenie w swojej Firmie działań marketingowych. To jest ważne, jeśli mamy na rynku dość dużą konkurencję. Marketing jest potrzebny, gdyż z roku na rok klienci zachowują się inaczej, mają inne oczekiwania. Zmieniają się przez to trendy. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić co to jest marketing automation i na czym on w ogóle polega. Warto zatem przeczytać tekst.

Co to jest marketing automation?

Czy ktoś słyszał kiedykolwiek o takim pojęciu? Niby termin znany, ale nie każdy wie co on w ogóle oznacza. Jest to nic innego jak automatyzacja marketingu. Takie pojęcie pozwala Firmom na prowadzenie różnorodnych zautomatyzowanych działań marketingowych. Jest to znaczne ułatwienie dla marketerów, których zadaniem jest realizacja powtarzalnych działań typu wysyłanie maili. Taki marketing daje wiele możliwości, szczególnie prowadzenie jeszcze lepszej, bardziej zaawansowanej kampanii reklamowej. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o powiązanie z innymi narzędziami. Wszystko po to, aby można było gromadzić więcej danych oraz bardziej precyzyjnie trafiać do grupy docelowej. Przykładem takiego marketingu automatyzacji jest zastępowanie kontaktu telefonicznych na inne opcje, do których możemy zaliczyć stworzenie:

  • chatbot — To jest okienko czatu. Wyskakuje ono w momencie kiedy klient wejdzie na naszą stronę. W tym przypadku użytkownik może przeprowadzić automatyczną rozmowę, która będzie zgodna z wcześniej przyjętym przez Firmę schematem. Taki bot zna odpowiedzi na pytania o cenę, czas dostawy itp. Znacznie ułatwia kontakt. Klient szybciej dowie się wszystkiego czego chce.
  • live chat — To oczywiście okienko czatu, które wyskakuje po to, aby ułatwić klientowi skontaktowanie się z kimś z zespołu. Wysyłana jest automatycznie wiadomość powitalna. Jeśli klient na nią odpowie to konsultanci dostaną powiadomienie. Jeśli jednak klient wejdzie na stronę poza godzinami pracy biura to warto, aby zostawił wiadomość.
  • kampanie mailingowe — W tym przypadku chodzi o zaprojektowanie automatycznych maili, które mają za zadanie informować o różnych promocjach.

Jak widać marketing automation jest coraz częściej stosowany. Można zauważyć to na większości stronach różnych sklepów internetowych.