Coraz częściej wykorzystywany przez firmy, które potrzebują zwinności i precyzji w swoich procesach, dashboard może odgrywać strategiczną rolę w Twojej agencji komunikacji. Dowiedz się, do czego służy to narzędzie.

Analiza danych.

Dashboard gromadzi istotne informacje o danym obszarze. Dzięki temu można łatwiej analizować dane, ponieważ są one wyświetlane wizualnie, za pomocą liczb, tabel lub wykresów.

Wsparcie dla decyzji.

Za każdą firmą odnoszącą sukcesy stoi doświadczony zespół zarządzający, który generuje zmiany. Dzięki zastosowaniu dashboardów, proces podejmowania decyzji jest korzystniejszy, ponieważ menedżerowie i zespoły są wspierane przez dokładniejsze dane. Skutkuje to większą dokładnością w ich działaniach.

Monitorowanie w czasie rzeczywistym.

Jako menedżer musisz dokładnie wiedzieć, co dzieje się w agencji. Mając to na uwadze, dashboard daje Ci dostęp do wszystkich informacji na jednym ekranie i w czasie rzeczywistym, takich jak metryki kampanii i ROI, co pozwala na szybką identyfikację i korektę błędów.

Więcej uporządkowanych informacji.

Informacje zawarte w dashboardzie są strategicznie rozdzielane, organizowane i aktualizowane przed ich rozpowszechnieniem. Dzięki temu masz możliwość wykrywania zagrożeń w odpowiednim czasie i podejmowania decyzji zapobiegawczych w celu zmniejszenia ryzyka.

Błędy, których należy unikać przy tworzeniu dashboardu?

Wiele błędów popełnianych przy tworzeniu dashboardu jest związanych z nadmiarem. Należy pamiętać, że wszystko, co jest nadmierne, może wykraczać poza zakres scentralizowanego widoku, narażając na szwank pracę analityka. Oto czego należy unikać przy tworzeniu dashboardu.

  1. Zbyt wiele kolorów: może to powodować dezorientację co do tego, co jest naprawdę priorytetem, a także powoduje zmęczenie wzroku, utrudniając analizę danych.
  2. Zbyt wiele efektów wizualnych: zastosowanie elementów takich jak 3D czy folie rozprasza użytkownika, odciągając jego uwagę od analizy.
  3. Zbyt wiele informacji: ważne jest, aby tablica rozdzielcza była obiektywna. W tym celu zaleca się wyświetlanie na ekranie tylko najbardziej potrzebnych i ważnych wskaźników.
  4. Zbyt duża ilość danych powoduje również, że analityk traci poczucie priorytetu.

Jak widać, dashboard jest wielkim sprzymierzeńcem skutecznego zarządzania, ponieważ wspiera Twoje decyzje, pozwalając na bardziej precyzyjne pomiary, a co za tym idzie, osiąganie zakładanych wyników.

Dzięki takiemu systemowi wszystkie firmy, a zwłaszcza agencje komunikacyjne, usprawniają swoją pracę i efektywniej dostarczają produkty klientom.